Ποιμένας για τα ιερά πνεύματα, αλλά αυτοεξαιρούμενος της επίγειας νομιμότητας – η Περίπτωση του Ι.Ν. της Ευαγγελίστριας Περιστερίου

Περιστέρι
Μοιραστείτε το:

Ο Ποιμένας, το εκκλησίασμα και ο Λόγος στην Πολιτική…

Ο Ποιμένας, είναι νέος σχετικά  στο εκκλησίασμα της πάλαι ποτέ κόκκινης Πολιτείας, στο Περιστέρι… Γλυκύτατος, λόγιος και με λόγο θρησκευτικά, κοινωνικά  και τελολογικά άψογο, συνεπαίρνει  κάθε συνομιλητή του, έχοντας πέραν των άλλων και το λεγόμενο επικοινωνιακό χάρισμα…

Όλοι πλέον  στην Πόλη ομολογούν ότι πρόκειται για τον Θεολογικό Ποιμένα που αξίζει στον κόσμο της, αν και σε ορισμένους τομείς, η κοσμικότητά του, ξεπερνά τα ειωθότα, αφού χωρίζει εμμέσως πλην σαφώς πολιτικά τους συνομιλητές του, κυρίως όμως την τοπική κοινωνία σε «πατρίκιους» και «πληβείους»…

Προς θεού, μην πάει το μυαλό του αναγνώστη, σε θεολογικές  και θρησκευτικές διακρίσεις  των πολιτών από τον σεβασμιότατο Ποιμένα του τοπικού εκκλησιαστικού συστήματος, της Πόλης των σποργίλων, αντιπρόσωπο και ανώτερο εκπρόσωπο  της Χριστιανικής Θρησκείας…  Απλώς, ο  Ποιμένας της τοπικής εκκλησιαστικής κοινότητας, έχει ως φαίνεται, -από το καθημερινό του γίγνεσθαι-, πολιτικές ανησυχίες, κάτι που φυσικά αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα του ως ανθρώπινο όν, πολιτικές ανησυχίες και απόψεις που όμως, κοινοποιεί και  διαδίδει τη θεία σοφία του, ως Ιεράρχης, κάτι που  θεωρείται ανεπίτρεπτο, αφού εμπλέκει την Εκκλησία της Ελλάδας και φυσικά την τοπική, στην πολιτική διαμάχη των καιρών και όχι μόνο, πράξη «μη επιτρεπτή» για την θεολογική ιδιότητά του, σύμφωνα με τον τελευταίο και ποιο πρόσφατο λόγο, του Μακαριώτατου Αρχιεπισκόπου…

«Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος / 27.05.2023: «Η Εκκλησία μας, όπως σοφά και έγκαιρα, είχε επισημάνει ο μεγάλος προκάτοχός μου Μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κυρός Σεραφείμ ούτε πολιτεύεται, ούτε συμπολιτεύεται, ούτε αντιπολιτεύεται, ούτε ‘’κομματίζεται» θα πρόσθετα εγώ, αλλά πορεύεται. Και την Εκκλησία μας εκπροσωπεί και εκφράζει αποκλειστικά και μόνον η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας μας και ο Πρόεδρός της, ο εκάστοτε Αρχιεπίσκοπος, και έτερος ουδείς.

Ως εκ τούτου, δεν πρόκειται να ανεχθώ ούτε την χυδαία απόπειρα χρησιμοποίησης της Εκκλησίας μας ως εργαλείο για την επιδίωξη των αλλότριων σκοπών οιωνδήποτε και της οικειοποίησής Της από τους οιουσδήποτε παραχαράκτες της πίστης μας, που, εκμεταλλευόμενοι το θρησκευτικό συναίσθημα των ανθρώπων, επιζητούν να δημιουργήσουν οπαδούς και στρατούς, ούτε όμως την ομοίως βλάσφημη απόπειρα στοχοποίησης της Εκκλησίας μας ως δήθεν παράγοντα ‘’υπόγειας» ή ‘’μυστικής» ανάμιξης σε διαδικασίες και σε ζητήματα απολύτως αλλότρια με την αποστολή Της. Ως εδώ».» Ολόκληρη η δήλωση του Αρχιεπισκόπου παρατίθεται  στο τέλος του παρόντος σημειώματος.

Διαρκής Ιερά Σύνοδος (14.06.2023): Την απόλυτη ταύτισή της με τη δήλωση του αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερωνύμου περί της δήθεν «εμπλοκής» της Εκκλησίας και κληρικών της στα πολιτικά δρώμενα του τόπου μας ενόψει των επερχόμενων εθνικών εκλογών, εξέφρασε η Διαρκής Ιερά Σύνοδος.

«Η Εκκλησία ούτε πολιτεύεται, ούτε συμπολιτεύεται, ούτε αντιπολιτεύεται, ούτε «κομματίζεται» αλλά πορεύεται» σημειώνεται.

Φυσικά, είναι κοινά αποδεκτό και παραδεκτό, απ’ όλο το κοινωνικό σύνολο, ανεξαρτήτως  του θεολογικού, πολιτικού  ή άλλου είδους και τεχνοτροπίας προσανατολισμού ζωής, ότι ο Ποιμένας, εκπρόσωπος  θεολογικών και θρησκευτικών κινημάτων, θεωριών και κοινοτήτων πίστης, είναι πάντα άμοιρος και αμόλυντος από παραβάσεις  πνευματικής και άυλης ή επίγειας και υλικής νομιμότητας ή  κατά γενική θεωρητική προσέγγιση οφείλει να είναι και μάλιστα  πάντοτε… αφού δεν εκπροσωπεί τον λόγο ανθρώπων, αλλά αυτόν του Θεού… των Χριστιανών…

Εκφορά πολιτικού λόγου ως Φυσικό Πρόσωπο ή ως Ποιμένας…;

Το ερώτημα, όμως, είναι αν  αυτά που αναφέρονται στην προηγούμενη παράγραφο, είναι αποδεκτά και συμβατά με το «πολιτικό χρώμα» του λόγου του, χρώμα και ουσία που κάλλιστα μπορούν να  χαρακτηρισθούν ως πολιτική προπαγάνδα και πολιτική προτροπή του προς το εκκλησίασμα, υπέρ συγκεκριμένου τοπικού πολιτικού ηγετικού παράγοντα και τοπικού πολιτικού χώρου, που διαθέτει και τη «μάχαιρα» τις τοπικής εξουσίας, με ότι κι αν αυτό σημαίνει…

Από σεβασμό, προς την θεσμική ιδιότητα δεν θα μπούμε σε επί μέρους γεγονότα, αν και αυτά είναι γνωστά στους εντρυφούντες στα εσωτερικά της πόλης και της τοπικής Κοινωνίας, ειδικότερα δε σε όσους έχουν γνώση των όσων συμβαίνουν στο κόκκινο κτίριο της πλατείας και στον ευρύτερο κύκλο του…

Να σημειώσουμε ότι σκοπός του παρόντος σημειώματος, δεν είναι η κριτική για την δημόσια  εκδήλωση πολιτικού λόγου από τον Ποιμένα του τοπικού εκκλησιάσματος, εξάλλου εμείς ως στήλη δεν είμαστε ούτε πολιτικοί, ούτε προτιθέμεθα να ενταχθούμε σε αυτόν τον πολύ συμπαθή  σε εμάς κλάδο, στο προσεχές μέλλον… Απλοί καταγραφείς των τεκταινόμενων της καθημερινότητας θεωρούμε ότι είμαστε, με ιδιαίτερη προτίμηση στην ορθότητα των πράξεων των προσώπων που  κατέχουν την εξουσία, κάθε μορφής… Να προσθέσουμε δε ότι  κατά ένα μη συμβατικό τρόπο πιστεύουμε ότι ανήκουμε στην κατηγορία των βαθιά θρησκευόμενων χριστιανών…

Ο Ιερός Ναός της Ευαγγελίστριας και «ΤΟ ΜΗ» της επίγειας νομιμότητας..

Πρόσθετη τοιχοποιεία σε ένα ναό με αυθαίρετες (άραγε νομιμοποιήθηκαν) κατασκευές

Η στήλη, δεν είχε ποτέ ιδιαίτερες σχέσεις, είτε θρησκευτικές, είτε κοινωνικές, είτε τυχόν πολιτικές, με το επίγειο πλήρωμα της εκκλησίας, ανεξαρτήτως του ιερατικού βαθμού του… Πρωτοπάτησε  στον Ιερό Ναό της Ευαγγελίστριας, στην πλατεία Δημοκρατίας της Πόλης, στις απαρχές της δεκαετίας του ’60, ως διανομέας μάλιστα γάλακτος παρακείμενου παραδοσιακού γαλακτο-ζαχαροπλαστείου, που σήμερα  δεν λειτουργεί… Έκτοτε εκτός από τις σύντομες αλλά πολύ ουσιαστικές για  την ικανοποίησή θρησκευτικών αναγκών της, δεν  είχε ιδιαίτερη σχέση με τον Ιερό Ναό, και το εκκλησιαστικό πλήρωμά του, παρακολουθούσε, όμως την πορεία και εξέλιξή του… η οποία θα πρέπει να αναφέρουμε ότι χάριν των διοικήσεων του Δήμου ήταν αλλοτροπική πολεοδομικά, πάντα, όμως προς όφελος του εκκλησιάσματος και των  συνθηκών εργασίας στα μεταπολιτευτικά  αλλά και τα πρόσφατα παρελθόντα χρόνια,  οι θεολογικοί πνευματικοί και υλικοί εξουσιάρχες  του Ιερού Ναού της Ευαγγελίστριας, κατάφεραν με την σιωπηλή ανοχή των διοικήσεων του δήμου κα προσθέσουν, -αν και ως τερατούργημα αρχιτεκτονικά-, πρόσθετο χώρο στην βόρεια πλευρά του, -επί  οικοπέδου που ανήκει στον δήμο, σύμφωνα με τους γνωρίζοντες-, χώρο που λειτούργησαν ως κοινωνικό εστιατόριο ευάλωτων δημοτών και όχι μόνο και τα τελευταία χρόνια της οικονομικής κρίσης και ως αίθουσα  του κοινωνικού φροντιστηρίου για άπορους μαθητές…

Η δεύτερη και πολλή σημαντική αναμόρφωση του ναού, ήταν η πρόσθεση δομικού τμήματος, αρχιτεκτονικής διαμόρφωσης σε αψίδες, πρόσθετο κτίσμα που αναγέρθηκε πάλι επί  δημοτικού χώρου, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, προκειμένου να αλλάξει και προσαρμοσθεί στα αρχέτυπα εκκλησιαστικά αρχιτεκτονικά πρότυπα η κύρια δυτική όψη του ναού και η κύρια είσοδός του…

Δεν είναι  γνωστό  τις πάσι, ποιος χρηματοδότησε  την συγκεκριμένη προσθήκη, τον ιερό ναό, αν και σύμφωνα με τοπικές πηγές, αυτό έγινε με δαπάνες ενταγμένες στην  υποχρεωτική ανάπλαση και αναδιαμόρφωση της Πλατείας Δημοκρατίας από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, κατά την ολοκλήρωση των εργασιών του σταθμού μετρό «ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ». Επίσης δεν είναι γνωστό, αν το συγκεκριμένο κτίσμα, είχε την έγκριση της τοπικής ΥΔΟΜ (πολεοδομίας) Περιστερίου ή της πάλαι ποτέ ανεξέλεγκτης Ναοδημίας και αν απαιτείτο  γι’αυτό τυχόν έγκριση του ΣΠΕ και της Εφορίας Αρχαιοτήτων Νεώτερων Μνημείων…

Το αποκλειστικό «παρκινγκ» των ιερέων….

Λίγο μετά την παράδοση της Πλατείας και  των αρχιτεκτονικών προσθηκών στην είσοδο του Ι.Ν., από την Αττικό Μετρό ΑΕ, η διοίκηση Παχατουρίδη, διαμόρφωσε περίκλειστο χώρο στάθμευσης, ελεγχόμενο από  ηλεκτροκίνητη μπάρα εισόδου, εμπρός από την κύρια είσοδο του Ιερού Ναού, -επί κοινόχρηστου δημοτικού χώρου, -τμήμα της Πλατείας-, προκειμένου όπως είχε ατύπως  ανακοινωθεί, να εξασφαλισθεί και διευκολυνθεί, η απρόσκοπτη προσέλευση  σε αυτόν,  ανήμπορων ανθρώπων, ανθρώπων με αναπηρίες και δυσκολίες μετακίνησης, καθώς και των οχημάτων μεταφοράς τεθνεώντων…

Περίκλειστος χώρος στάθμευσης (αποκλειστικό πάρκινγκ), ελεγχόμενος από  ηλεκτροκίνητη μπάρα εισόδου – και νέες πρόσθετες κατασκευές τοιχοποιείας…

Σήμερα, ο συγκεκριμένος αποκλειστικής χρήσης ελεγχόμενος και περίκλειστος χώρος, χρησιμοποιείται μεν για  τους ποιο πάνω λόγους, αλλά αποτελεί και πάγιο και αποκλειστικό χώρο στάθμευσης  των ιερέων και των λαϊκών που  υπηρετούν και εργάζονται στον Ι.Δ. της Ευαγγελίστριας…

Και όπως όλα τα «καλά πράγματα και γεγονότα» στην πόλη του κου Παχατουρίδη,  ο καθορισμός αποκλειστικής χρήσης για ιερείς, χώρων στάθμευσης οχημάτων στους ελεύθερους χώρους των Ιερών Ναών της Πόλης, αποτελεί πλέον τάση, με πρώτη  νέα εφαρμογή  στον Ι.Ν. Ταξιαρχών, Πελασγίας και Σαρανταπόρου…

Η νέα αυθαίρετη και μη νόμιμη προσθήκη… -ελέω θεού ή προσώπων…;- στον Ι.Ν. της Ευαγγελίστριας…

Η στήλη, θέλει να είναι απόλυτα ειλικρινής. Θεωρεί ότι  το πλήθος των ανθρώπων που προσέρχονται για να εκπληρώσουν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα στον Ιερό Ναό της Ευαγγελίστριας, αυξάνεται, πιθανόν με γεωμετρική πρόοδο και ίσως αυτός είναι ο λόγος που η σεβαστή ηγεσία της τοπικής εκκλησίας, αναζήτησε τρόπους για να αυξήσει την χωρητικότητά του, καθώς και την εξασφάλιση του ελέγχου όσων εισέρχονται στους εσωτερικούς χώρους του με ταυτόχρονη προσφορά προστασίας τους από τα  δύσκολα καιρικά φαινόμενα που ταλαιπωρούν την Πόλη…

Δεν εξηγείται άλλως το γεγονός, προχώρησε, χωρίς καμία έγκριση, από οιανδήποτε  αρμόδια υπηρεσία, στην αυθαίρετη κατασκευή και προσθήκη νέων δομικών τμημάτων και κατασκευών που αλλοιώνουν  την μορφή του ναού, δημιουργώντας ταυτόχρονα νέους περίκλειστους  εσωτερικούς χώρους, αυξάνοντας και τους ήδη υπάρχοντες και μάλιστα σε μοναδικά μέχρι τώρα σημεία και λειτουργικούς εξωτερικούς χώρους ναών όλης της χώρας…

Στις μη νόμιμες αυτές δράσεις των εκκλησιαστικών παραγόντων, η διοίκηση του Δήμου, -η διοίκηση Παχατουρίδη-, τηρεί εκκωφαντική σιωπή και τις αγνοεί επιδεικτικά, αν και είναι πρώτη μούρη, -κατά την λαϊκή έκφραση-, απέναντι από το Δημαρχείο και τα δύο γραφεία του κου Δημάρχου, -για όσους δεν το ξέρουν  ο κος Παχατουρίδης, διατηρεί στο νέο Δημαρχείο δύο Γραφεία στον ίδιο όροφο και στην ίδια πτέρυγά του-.

Τα προσδόκιμα, ο φόβος και τα «έρμα»… που μπορεί να «ψηφίσουν ή ψοφήσουν»…

Την ίδια απόλυτη σιωπή και παντελή έλλειψη αντιδράσεων τηρούν όλες οι δημοτικές παρατάξεις της αντιπολίτευσης, ακόμη και αυτών που πρόσκεινται στο «άθεο» ΚΚΕ ή την ακόμη των ποιο «αριστερών» θέσεων ΑΝΤΑΡΣΥΑ.

Να σημειώσουμε ως στήλη, ότι σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τις διεργασίες θρησκευτικής προσέγγισης  και επαφών της τοπικής εκκλησιαστικής ηγεσίας με μείγμα  τοπικών πολιτικών παραγόντων, -διοίκησης και αντιπολίτευσης-, υπήρξε  αντίδραση  και σημειώθηκε η διαφωνία ορισμένων απ’ αυτούς κατά της εκφρασθείσης από τους παρευρισκόμενους Ιερείς, πρόθεσης να  προχωρήσουν στις αναφερόμενες αυθαίρετες από κάθε άποψη και πλευρά κατασκευές στον Ι.Ν.

Ο υπογράφων το παρόν σημείωμα, εκτιμά ότι η μεν απόλυτη σιωπή και  παντελής μη αντίδραση της Διοίκησης του πολύπειρου πολιτικά νυν δημάρχου κου Ανδρέα Παχατουρίδη, σχετίζεται είτε ως «πολιτική ευγνωμοσύνη», είτε ως προσδοκόμενη πολιτική βοήθεια, στην ήδη δημοσιοποιημένη και κραυγαλέως εκφρασμένη πολιτική τοποθέτηση -και εμμέσως πλην σαφώς προτροπή προς το «εκκλησίασμα»-, υπέρ τόσο του δημάρχου, όσο και της δημοτικής παράταξή του, του σημερινού Ποιμενάρχη της τοπικής εκκλησίας, η δε μη αντίδραση και σιωπή της αντιπολίτευσης, στον «ενδόμυχο φόβο» των στελεχών της, ότι ο Ποιμενάρχης και το εκκλησιαστικό σύστημα των υπηρετούντων  σε αυτό εκκλησιαστών μπορεί ανά πάσα στιγμή να στραφεί εναντίον τους πολιτικά… 

Επιμύθιο

Οι παλιοί λόγιοι, δηλαδή οι πραγματικοί λόγιοι και όχι οι σημερινοί των «σκοπιμοτήτων του λόγου» τους, ανέφεραν όταν  εξέταζαν ή παρουσίαζαν δύσκολες περιπτώσεις καταστάσεων της ζωής, ότι «βυζαντινολογώντας πάς στην Πόλη», θέλοντας με αυτή την τεσσάρων λέξεων έκφραση, να τονίσουν  ότι η «στρεψοδικία» του αποκομμένου από τον λαό πλήθους  των στελεχών του εκκλησιαστικού συστήματος των τελευταίων δεκαετιών της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, που διαστρέβλωσαν για ίδιους ωφελιμιστικούς λόγους, τον θεολογικό λόγο τους, πολιτικολογώντας ασύστολα, οδήγησε σταδιακά στην οδυνηρή πτώση της, παρασέρνοντας από ένα σημείο και μετά και τους ίδιους, που «εν τη  σοφία» τους είχαν εκτιμήσει και πιστέψει ότι η απόλυτη συνεργασία και παράδοση στον «μέγα ηγέτη» κατακτητή,  ήταν το όχημα για νέο και μεγάλο γι’αυτούς ταξίδι…

Να θυμίσουμε τέλος, στον λογιότατο σεβάσμιο Ποιμένα, αλλά και στους αναγνώστες του παρόντος, τα εδάφια από την ευαγγελική εξιστόρηση του Ιωάννη…  για όσα συνέβησαν όταν ο Ιησούς βρέθηκε στην είσοδο του Ναού του Σολομώντα και διαπίστωσε ότι στον περίβολό του, -με τη σιωπηρή συμφωνία των αρχών του ναού-, είχε εγκατασταθεί αγορά των ζώων που προορίζονταν για θυσία και υπήρχαν σημεία ανταλλαγής νομισμάτων…, εδάφια πολύ διδακτικά από θεολογικής και όχι μόνο άποψης:

  • Ιω. 2,14 καὶ εὗρεν ἐν τῷ ἱερῷ τοὺς πωλοῦντας βόας καὶ πρόβατα καὶ περιστεράς(2), καὶ τοὺς κερματιστὰς καθημένους.
  • Ιω. 2,15 καὶ ποιήσας φραγέλλιον ἐκ σχοινίων πάντας ἐξέβαλεν ἐκ τοῦ ἱεροῦ, τά τε πρόβατα καὶ τοὺς βόας, καὶ τῶν κολλυβιστῶν ἐξέχεε τὸ κέρμα(6) καὶ τὰς τραπέζας ἀνέστρεψε
  • Ιω. 2,16 καὶ τοῖς τὰς περιστερὰς πωλοῦσιν εἶπεν· ἄρατε ταῦτα ἐντεῦθεν· μὴ ποιεῖτε τὸν οἶκον τοῦ πατρός μου οἶκον ἐμπορίου.
  • Ιω. 2,18 ἀπεκρίθησαν οὖν οἱ Ἰουδαῖοι καὶ εἶπον αὐτῷ· τί σημεῖον δεικνύεις ἡμῖν ὅτι ταῦτα ποιεῖς;
  • Ιω. 2,20 εἶπον οὖν οἱ Ἰουδαῖοι· τεσσαράκοντα καὶ ἓξ ἔτεσιν ᾠκοδομήθη ὁ ναὸς οὗτος, καὶ σὺ ἐν τρισὶν ἡμέραις ἐγερεῖς αὐτόν; (Ιω. 2,20 Είπαν λοιπόν, οι Ιουδαίοι• “σαράντα εξ χρόνια εχρειάσθησαν, δια να κτισθή ο ναός αυτός και συ λέγεις, ότι θα τον ανοικοδομήσης έντος τριών ημερών;”)
  • Ιω. 2,21 ἐκεῖνος δὲ ἔλεγε περὶ τοῦ ναοῦ τοῦ σώματος αὐτοῦ.(Ιω. 2,21 Εκείνος όμως έλεγε δια τον ναόν του σώματός του.)

Δεν θα κάνουμε ως στήλη κανένα άλλο σχόλιο, πέρας  αυτών που αναφέρονται ποιο πάνω…  Κλείνοντας, όμως, θέλουμε να παραθέσουμε ως «σεμνή» υπενθύμιση προς όλους, Ποιμένα, πολιτικούς, αιρετούς της αυτοδιοίκησης, δήμαρχο, διοίκηση Δήμου, αντιπολίτευση, εκκλησίασμα και τοπική και όχι μόνο κοινωνία τον λόγο του Χρηστού, προς τους εμπόρους, πριν τους εκδιώξει από τον Ναό του Σολομώντα: 

«Κανείς δεν μπορεί να υπηρετήσει δύο αφέντες, γιατί είτε θα μισήσει τον έναν και θα αγαπήσει τον άλλο, είτε θα αφιερωθεί στον έναν και θα περιφρονήσει τον άλλο. Δεν μπορείτε να υπηρετείτε και τον Θεό και τα χρήματα.» και επί του προκειμένου μας επιτρέπετε να διατυπώσουμε λίγο διαφορετικά το τελευταίο τμήμα της πρότασης   «Δεν μπορείτε να υπηρετείτε και τον Θεό και την πολιτική εξουσία»…

—————-

Ολόκληρη η δήλωση του Αρχιεπισκόπου Αθηνών Ιερωνύμου

«Επιτρέψτε μου να επαναλάβω τα αυτονόητα σε μία ιδιαίτερα περίεργη στιγμή κατά την οποία επιχειρείται, αλυσιτελώς βεβαίως, η ‘’προβολή”, διά ερωτημάτων ή διά υπονοουμένων, αλλά πάντως με ανάρμοστο, ανοίκειο και δόλιο τρόπο και προς εξυπηρέτηση προφανών σκοπιμοτήτων, της δήθεν ‘’εμπλοκής” της Εκκλησίας μας και κληρικών Της, και δη Ιεραρχών και εμού προσωπικώς, στα πολιτικά δρώμενα του τόπου μας ενόψει των επερχόμενων εθνικών εκλογών.

Η Εκκλησία είναι θεανθρώπινος οργανισμός και όχι κοσμικός και εξουσιαστικός θεσμός. Δεν είναι εκ του κόσμου τούτου, αλλά ζει και λειτουργεί μέσα στον κόσμο τούτο για να τον μεταμορφώσει, διακονώντας το ανθρώπινο πρόσωπο, κάθε πιστό, κάθε πολίτη, χωρίς διακρίσεις και, φυσικά, ανεξαρτήτως των πολιτικών πεποιθήσεων και των κομματικών προτιμήσεων του καθενός και της καθεμιάς.

Όλους τους αγαπά, όλους τους αγκαλιάζει, όλους τους αποδέχεται, όλους τους υπηρετεί και για την σωτηρία όλων εργάζεται πιστή στις αρχές και στη διδασκαλία του Κυρίου Ημών Ιησού Χριστού και στην ιερή αποστολή Της. Δεν διαχωρίζει τους ανθρώπους σε αμνούς και ερίφια, σε εκλεκτούς και μη, σε ευνοούμενους και σε παραπαίδια, γιατί για Αυτήν είμαστε όλοι μας παιδιά του ίδιου Θεού. Και, φυσικά, σεβόμενη απόλυτα το αυτεξούσιο και την ελευθερία του ανθρώπου, ουδένα επιχειρεί να ‘’ποδηγετήσει” ή να ‘’χειραγωγήσει” ή να ‘’καθοδηγήσει” προς την μία ή την άλλη κατεύθυνση σε κάθε πτυχή του δημόσιου βίου της χώρας μας.

Όποιος ισχυρίζεται κάτι τέτοιο είτε ουδέν γνωρίζει από τα της Εκκλησίας και ουδεμία επαφή έχει με Αυτήν, είτε, ηθελημένα και συνειδητά, βιάζοντας την αλήθεια και την πραγματικότητα και παίζοντας δικά του παιχνίδια, αποπειράται να Την απομειώσει, να Την προσβάλει και να Την υβρίσει.

Η Εκκλησία μας, όπως σοφά και έγκαιρα, είχε επισημάνει ο μεγάλος προκάτοχός μου Μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κυρός Σεραφείμ ούτε πολιτεύεται, ούτε συμπολιτεύεται, ούτε αντιπολιτεύεται, ούτε ‘’κομματίζεται” θα πρόσθετα εγώ, αλλά πορεύεται. Και την Εκκλησία μας εκπροσωπεί και εκφράζει αποκλειστικά και μόνον η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας μας και ο Πρόεδρός της, ο εκάστοτε Αρχιεπίσκοπος, και έτερος ουδείς.

Ως εκ τούτου, δεν πρόκειται να ανεχθώ ούτε την χυδαία απόπειρα χρησιμοποίησης της Εκκλησίας μας ως εργαλείο για την επιδίωξη των αλλότριων σκοπών οιωνδήποτε και της οικειοποίησής Της από τους οιουσδήποτε παραχαράκτες της πίστης μας, που, εκμεταλλευόμενοι το θρησκευτικό συναίσθημα των ανθρώπων, επιζητούν να δημιουργήσουν οπαδούς και στρατούς, ούτε όμως την ομοίως βλάσφημη απόπειρα στοχοποίησης της Εκκλησίας μας ως δήθεν παράγοντα ‘’υπόγειας” ή ‘’μυστικής” ανάμιξης σε διαδικασίες και σε ζητήματα απολύτως αλλότρια με την αποστολή Της. Ως εδώ».

—————-

Υ.Γ.1: Αγαπητέ και πολύ σεβάσμιε, -σε μένα τον γράφοντα-, Ποιμένα της τοπικής εκκλησίας. Εν τη μικρή ή μέγιστη  θεολογική ασχετοσύνη μου, θα ήθελα να αναφέρω σε ΕΣΑΣ ως ηγήτορα του τοπικού εκκλησιάσματος τα εξής, που με απασχολούν σε ότι αφορά  την Εκκλησία και τις δράσεις των εκκλησιαστών της:

α) Ουδέποτε η  σκοπούμενη ή και αθέλητη και στοχευμένη σύμπλεξη Πολιτικής και Θρησκειολογίας, δια των επί γης αντιπροσώπων τους, δεν έφερε για τον λαό τα προσδοκώμενα αποτελέσματα για την βελτίωση των συνθηκών της ζωής τους…

β) Ουδέποτε η Ορθοδοξία (δεν) ακολούθησε μονοπάτια Πολιτικής, όπως ο Καθολικισμός, και στις λίγες εξαιρέσεις που το έπραξε, πλήρωσε πολύ ακριβά αυτά τα πεπραγμένα της… και διαπιστωμένα ακόμη πολύ ποιό ακριβά ο λαός…

γ) Η στήριξη, -από την επί γης τοπική ή υπερτοπική Εκκλησία-, άκριτη ή και αιτιολογημένη της Πολιτικής Εξουσίας ή και μεμονωμένων πολιτικών το μόνο που απέφερε πάντοτε ήταν  υλικά κέρδη στους εκκλησιαστές και αύξηση της αξίας της διαχειριζόμενης από αυτούς εκκλησιαστικής περιουσίας, ουδέποτε όμως υπήρξαν κέρδη για το ποίμνιο τους…

δ) Το παράδειγμα της «Εκκλησίας» και των εκκλησιαστών της να   μην εφαρμόζουν τα οριζόμενα από το νόμο, μόνο κακή διαπαιδαγώγηση προσφέρει στα μέλη του ποιμνίου τους…

ε) Μέσα στο πνεύμα, όλων των ποιο πάνω, αλήθεια… πως ένα απλό μέλος ή όχι του εκκλησιαστικού ποιμνίου, μπορεί να δεχθεί  ως αληθή την διακινούμενη  ως φήμη, -αν αληθεύει ως γνώση-,  του κόστους των 35 εκατ. ευρώ κατασκευής του περίφημου Γηροκομείου, στο Ποικίλο Όρος, που ακόμη δεν λειτουργεί πλήρως… 35 εκατ. ευρώ σεβασμιότατε από  τον οβολό που καταθέτουν οι πιστοί κάθε Κυριακή στους Ιερούς Ναούς της Πόλης…

στ) Με όλο τον σεβασμό προς το πρόσωπό σας και το διαφαινόμενο μελλοντικό έργο σας, δεν απαιτείτε κατά την ταπεινή άποψή μου, ένα (1) εκατ. ευρώ για  την ανέγερση νέου μεγαλύτερο «καθολικού» σε  τοπική ιερά Μονή, ενός εκατομμυρίου που θα μπορούσε να διατεθεί για την στήριξη της διαβίωσης ευάλωτων και χριζόντων βοήθειας πολιτών της Πόλης και όχι μόνο…

ζ) Πιστεύω της στήλης είναι ότι η πόλη δεν χρειάζεται άλλο ιερό ναό, ούτε Νέα Ιερά Μονή εν αστικό  σύμπλεγμα, -ως αυτή που ανακοινώθηκε ότι θεμελιώσατε πριν δύο ημέρες-, και η απαιτούμενη δαπάνη θα μπορούσε να διατεθεί για την βελτίωση και επέκταση του κοινωφελούς έργου της τοπικής Εκκλησίας…

η) Σε κάθε περίπτωση και αναφερόμενος σε προσωπικό επίπεδο, σεβάσμιε Ποιμένα, δηλώνω ότι  τους πνευματικούς και φυσικά πολιτικούς ηγέτες  που άρχουν στους τόπους διαβίωσής εμού, της οικογένειας μου και συνολικά της κοινωνίας, τους προτιμώ ως έχοντες απόλυτο σεβασμό στους νόμους και τους κανόνες της ηθικής τάξης, τόσο σε πνευματικό, όσο και υλικό επίπεδο… και φυσικά όχι συμμετέχοντας  στον πολιτικό διάλογο των λαϊκών…

θ) Το τι θα κάνετε από εδώ κι εμπρός σεβασμιότατε, είναι δικό σας αποκλειστικό και μόνο θέμα…

ι) Με απόλυτο σεβασμό προς ΕΣΑΣ, δηλώνω ότι με το παρόν δεν προσδοκώ κανένα Πνευματικό  και Υλικό Κέρδος, γι’αυτό μην αναζητήσετε αίτια και αιτιατά…

—————-

Υ.Γ.2: Και ένα ερώτημα, που τόσο οι μακαριστοί προκάτοχοί σας, όσο και η διοίκηση Παχατουρίδη, ουδέποτε έκριναν  σκόπιμο να απαντήσουν…, άραγε  για ποιους λόγους…; Ο χώρος στον οποίο αναγέρθηκε (δεν έχει ολοκληρωθεί πλήρως) ο Ιερός Ναός των «Αγίων Θεοδώρων και Αγίου Ανδρέα» στην οδό Κρυστάλλη της περιοχής Τσαλαβούτα, ανήκει στην εκκλησιαστική περιουσία σας ή μήπως ανήκει ως  δημοτική περιουσία, στον Δήμο Περιστερίου, -πρόκειται για το πάρκινγκ του διαμορφωμένου με χρήματα της ΕΕ, αθλητικού και ψυχαγωγικού κέντρου της Τσαλαβούτα-, στην οποία ανεγέρθη αυθαίρετα με την ανοχή της διοίκησης του Ανδρέα Παχατουρίδη, η οποία μάλιστα  πριν μικρό χρονικό διάστημα,  επέτρεψε την επέκταση και  το περίκλειστό της, με την οριοθέτηση και αποκλειστικής χρήσης χώρου «πάρκινγκ» για τα οχήματα των ιερέων της… Θα παραχωρήσετε στον δήμο κάποιο άλλο ελεύθερο χώρο της πόλης που ανήκει στην διαχειριζόμενη από εσάς εκκλησιαστική περιουσία ή όχι…; Και φυσικά η στήλη δεν μιλά για  τους χώρους που έχουν μη νόμιμα προκύψει από την αυθαίρετη επίχωση ρεμάτων της περιοχής… Η στήλη διατελεί σε αναμονή των απαντήσεων σας…

——————

Με όλο τον σεβασμό…

Νίκος Παρίκος

Μοιραστείτε το:
Tagged